Techniek moet het altijd doen, we werken veel op de achtergrond of achter de schermen. Vaak hebben klanten niet eens door hoeveel werk er in het ‘gewoon’ laten werken van producten zit. Het is net als water uit de kraan, pas als dat niet meer werkt, ervaren we het als een probleem.
Wanneer wij een nieuwe IT-omgeving installeren zorgen wij er altijd voor dat deze op afstand benaderbaar is. Denk dan aan de internetverbinding, de modem, firewall en server. Dit is niet automatisch ingesteld, maar wij vinden dit wel van belang. Uiteraard zorgen we dat deze connectie beveiligd is.
Als het niet automatisch is ingesteld, waarom wij er dan wel voor zorgen dat dit benaderbaar is? Omdat je juist daarmee zorgt dat we niet perse bij je langs hoeven om een mogelijk probleem te tackelen. Zo kunnen wij voor je inzien wat er wel of niet draait, kunnen we dit van afstand een herstart geven en zorgen dat je zo snel mogelijk weer verder kunt én kosten kunt besparen.
Door aan de voorkant alles juist in te regelen, heb je altijd gemak achteraf. Dus geen stappen overslaan, niet perse de snelste route kiezen; ga voor zorgvuldig en zorg dat je altijd aan de slag kunt. Altijd dealen met het onbekende is denk ik de grootste uitdaging op IT gebied. Je weet nooit wie met welke melding bij ons komt. Zo kan het zijn dat iets wat op het eerste oog simpel lijkt een halve dag kost en andersom. En waarom dat zo is, ook dat wisselt weer per melding. Onze jongens moeten snel kunnen schakelen en vooruit denken.