Overzicht in jouw IT- en telefonielandschap

Mijn missie is om het eenvoudig te maken in het IT- en telefonielandschap. Want als ondernemer kun je niet meer zonder een of beide diensten. Je hebt het nodig om je werk te kunnen doen, het is de basis in mijn ogen. Maar hoe zorg je er voor dat IT en telefonie voor jou werkt?

De vraag die ik vaak stel is; waar sta je met je bedrijf over 5 jaar? Misschien een moeilijke vraag om te beantwoorden maar dit is voor je IT en telefonie omgeving wel belangrijk. Ga je groeien in personeel of worden er wellicht processen anders ingericht waardoor er meer data opgeslagen gaat worden. Zaken voor ons om rekening mee te houden om jou het beste advies te geven. Daarnaast probeer ik het voor iedereen makkelijk en overzichtelijk te houden. De IT en telefonie materie is tenslotte voor heel veel mensen al lastig genoeg, dus waarom zou ik daar dan nog een schepje bovenop doen 😊?

werkplek met laptop en telefoon

Vooraf vaststellen

Wat heb je minimaal nodig om je werk te kunnen doen? Niet voor iedere ondernemer of medewerker zal dit er hetzelfde uitzien. Samen gaan we kijken naar de ideale situatie en of dit haalbaar is. Door niet vast te houden aan wat je nu hebt, kunnen we het beste voor je realiseren zodat het beter werkt voor jou. Ik merk dat er steeds meer behoefte is aan vastgestelde pakketten per medeweker. We starten bij het begin en gaan voor iedere rol of functie vooraf definiëren wat er nodig is. Wat zijn de verschillen en wat de overeenkomsten binnen een rol? Het kan namelijk zijn dat bij de ene rol een thin client voldoende is en een andere een zwaardere laptop nodig heeft.

Zelf gebruik ik lijst als basis om na te gaan wat een rol nodig heeft, hieronder een voorbeeld hoe de basislijst er uit ziet voor een middelgrote organisatie.

Functie: XYZ 
Laptop0 Nee | 0 Ja, type __________
Laptopstandaard0 Nee | 0 Ja, type __________
Laptoptas0 Nee | 0 Ja, type __________
Monitor0 Nee | 0 Ja, type __________
Monitorstandaard/arm0 Nee | 0 Ja, type __________
Toetsenbord en muis0 Nee | 0 Ja, type __________
Office365 licentie0 Nee | 0 Ja, type __________
Cloud0 Nee | 0 Ja, type __________
Internetkabels0 Nee | 0 Ja, type __________
Vaste telefoon0 Nee | 0 Ja, type __________
Mobiele telefoon0 Nee | 0 Ja, type __________
Mobiele abonnement0 Nee | 0 Ja, type __________
Xelion licentie0 Nee | 0 Ja, type __________
Headset0 Nee | 0 Ja, type __________
(Draadloze) oortjes0 Nee | 0 Ja, type __________
Antivirus licentie0 Nee | 0 Ja, type __________

Telefonie op de werkplek

Hieruit kunnen weer vervolgvragen komen en dat is zelfs wenselijk. We nemen de tijd om dit vooraf vast te stellen. Dit geeft op de langere termijn meer duidelijkheid en zorgt voor minder tijd (én geld) verspilling. We brengen in kaart wat je al hebt, wat je nog nodig hebt en wat je graag zou willen.

We gaan dan per rol in jouw bedrijf vastleggen wat je nodig hebt in een lijst zoals hierboven. Zo zorg je voor gelijkwaardigheid in de organisaties en maakt iedereen gebruik van dezelfde type producten. Ook kunnen we vooraf samen al de gewenste installatie definiëren zodat ook direct juist geïnstalleerd kan worden op het device. Het maakt dan ook niet meer uit wie een seintje naar ons stuurt, zolang wij een naam en rol hebben, verzorgen wij de rest. Daarmee kan een nieuwe medewerker direct starten en dat is prettig, en daarnaast is het voor iedereen duidelijk welke producten en diensten er geregeld moeten worden

Ontzorgen is ook helpen met problemen

Ik wil je van A tot Z alles uit handen nemen en ik durf ook te zeggen dat ik dat kan. Als VWC zijn wij een totaalleverancier en daarmee kun je alles krijgen wat jij en je medewerkers nodig hebben om je werk te kunnen doen. Ik vind het echt een groot voordeel dat je met één partij werkt. Want iedere leverancier van IT en telefonieproducten ervaart wel eens een storing. Dat behoort helaas nog niet tot het verleden.

Wat met VWC wel tot het verleden hoort, is het doorverwijzen naar verschillende partijen. Stel, jouw telefonie werkt niet. Wanneer je niet alles hebt ondergebracht bij één partij, moet je meerdere partijen inschakelen. Bij telefonie kan het namelijk aan de hardware liggen, de software, de internetverbinding of de server. En hoe is het geïnstalleerd? Wie heb je dan nodig? Het duurt dan in verhouding veel tijd voordat een probleem verholpen is. Bij ons komt de melding binnen en we kunnen direct voor je aan de slag. We helpen je direct verder.

Dennis in overleg met Derek en Willard

Helpende eigenschap

Dat helpen begon vroeger al bij mijn vader, die vond het belangrijk dat je niet alleen kocht wat je nodig had; maar dat je ook weet hoe je het gebruikt. Hij ging gerust met je aan de keukentafel zitten en nam met je door hoe je aan de slag kon met jouw computer. Die eigenschap neem ik mee in mijn eigen werk. Ik verzorg niet alleen wat je nodig hebt, maar ik help je ook begrijpen waarom je het nodig hebt. Wat is het voordeel van de Cloud, de back-up of Office365? Wat betekent het om 5G internet te hebben, hoeveel data is gebruikelijk en hoe werkt Xelion?

Ik ben duidelijk in wat je krijgt en waarvoor je betaald. Staat er iets op de factuur wat je niet herkent of niet begrijpt waarvoor je het nodig hebt, dan heb ik mijn werk niet helemaal goed gedaan. In de basis is het fijn dat je globaal weet hoe het zit en wat het doet en dat maakt werken met IT en telefonie simpel en overzichtelijk.

Wat kan ik voor jou betekenen op het gebied van IT of telefonie?

Blog door: Dennis van Wendel | Adviseur ict & internet | telecom

terug naar overzicht

VWC ICT & Telecom