Waarom een melding niet perse een storing is
Support krijgt de hele dag door meldingen. Een veel gehoorde gedachte is dat dit alleen maar storingen zijn. Het tegendeel is waar, want gelukkig zijn de meeste van deze meldingen geen storing. Een melding aan ons supportteam kan van alles zijn. Van het laten installeren van een nieuwe telefoon, computer of het aanpassen van rechten tot het instellen van een mail of een app. Niet in kunnen loggen, een nieuwe gebruiker aanmaken of een website die niet werkt, daar gaan wij ook mee aan de slag. Daarnaast staan we ook klaar voor ‘vreemde’ mailtjes of het uitpluizen van een link die lijkt op spam. Eigenlijk kun je alles melden bij het supportteam. Geen vraag is te gek, geen melding doet hen raar op kijken. Ook geldt: beter dubbelchecken, dan achteraf spijt hebben. Dus kom zeker met vreemde berichten naar ons. We kijken graag met je mee.
En mocht een melding wel eens een storing zijn: ons team kan alles zelf oplossen, maar het is niet altijd even makkelijk. Als je het ze zou vragen, dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat het meest lastige is, dat ze op afstand niet kunnen meekijken. ‘Tuurlijk hebben we ook Teamviewer en daar maken we ook gebruik van. Maar wat als een scherm het niet doet? Dat kan het scherm zelf zijn, de kabel, de aansluitingen, een instelling. Alles kan voor een probleem zorgen. En de uitdaging voor ons team zit er in om daar achter te komen, zodat onze klant weer aan de slag kan.
Wij investeren daarom ook in een divers supportteam. Zo hebben we de echte ‘nerds’ die alles kunnen fixen door hun kennis en ervaring en we hebben de collega’s die goed kunnen uitleggen wat er precies gebeurt. We proberen hier altijd een goede mix in te hebben, zodat we alle storingen de baas kunnen zijn. Hierdoor kunnen we het gezegde van wijlen medeoprichter Harm van Wendel nog steeds gebruiken en toepassen: “As t niet kan zo as t mut, dan mut t maar zo as t kan”.
Een storing is pas een probleem als wij het niet kunnen oplossen. En gelukkig komt dat zelden voor.