Vanuit de historie zit het in onze genen: We willen graag helpen!

Ik leg de telefoon neer met een klant die een bedrijf heeft in de bouwsector. Hij sloot het gesprek af met: “Jullie regelen de aanvraag verder hè?”. VWC regelt alle IT zaken bij deze klant, omdat hij maar één aanspreekpunt wil hebben. 

De klant is een nieuw pand aan het bouwen en natuurlijk moet er ook een internetlijn komen. Wat blijkt? Op deze locatie is nog helemaal geen fatsoenlijke internetlijn af te sluiten. Ook in deze tijd blijkt dat het zelfs op een industrieterrein voor kan komen dat er geen internetlijn is met redelijke snelheden.

Natuurlijk zal op termijn de infrastructuur van dit nieuwe industrieterrein ook worden geüpdatet, dus grote kans dat er in de toekomst wel voldoende snelheid beschikbaar is via een normale koper verbinding. 

Behalve de summiere koper verbindingen, is er ook een glasvezelverbinding op deze locatie beschikbaar. Vanwege de hoge kosten ten opzichte van de koper verbinding, kiest de klant in eerste instantie voor een koper verbinding. Maar wat als die snelheid simpelweg niet afdoende lijkt?

We hebben het zo afgestemd, we vragen eerst de koper verbinding aan. Mocht blijken dat dit niet werkzaam is, regelen we alsnog de glasvezel lijn. 

Vanuit de historie zit bovenstaande in onze genen. We willen graag helpen. 

 

Mee gaan met de ontwikkelingen

Ons bedrijf is bijna 30 jaar geleden ontstaan uit het leveren van computers en bijbehorende apparatuur met daarbij de installatie en instructie. 

Anno nu is dit nog steeds zo. We leveren een oplossing. Computers en aanverwante apparatuur leveren we ook nog steeds. De techniek heeft flinke ontwikkelingen doorgemaakt waar wij in mee bewegen. Waar we voorheen bij een klant een wat complexere omgeving neerzetten met meerdere servers hebben we van laatst zo’n omgeving vervangen voor een NAS. De werkplekken worden nu aangestuurd vanuit onze centrale beheeromgeving, de benodigde software die de klant gebruikt is allemaal in de cloud. Dit geeft in het kort weer dat de wensen ten opzichte van 20 jaar geleden erg zijn veranderd. 

Wij geloven dat we met onze mensen het verschil kunnen maken. Mensen die kennis hebben, mensen die luisteren, mensen die een advies uitbrengen op basis van de klantwensen. Hiermee krijgen we voor elkaar dat we leveren wat de klant echt wil, omdat VWC weet wat werkt.

Blog door: Klaas van Wendel | Directeur VWC

terug naar overzicht

VWC ICT & Telecom