Onderstaande tekst verscheen in De Stentor – 4 maart 2021
Geen zoektocht meer naar telefoonnummers, mailadressen en websites om reserveringen bij winkels te maken, maar slechts één platform: Batavia Stad Fashion Outlet uit Lelystad heeft samen met het bedrijf VWC Groep uit Genemuiden een nieuw online reserveringssysteem ontwikkeld voor het winkelen op afspraak.
Sinds woensdag 3 maart is shoppen op afspraak mogelijk en mogen winkels weer klanten ontvangen. ,,We hebben dit systeem in zeer korte tijd ontwikkeld. Op 23 februari werd bekend dat winkelen op afspraak weer mocht. Toen zijn we gelijk aan de slag gegaan en hebben we een platform gecreëerd’’, aldus Klaas van Wendel. Hij is directeur van VWC, een IT-bedrijf met vestigingen in Kampen, Genemuiden en Nunspeet.
Stadscentra en winkelcentrum
Het idee van het systeem is dat er op één plek een overzicht is voor klanten, waar zij een reservering kunnen maken en direct een tijdslot boeken bij hun favoriete winkel(s). ,,Je kunt zo aangeven wanneer je wilt winkelen bij die en die shop, wanneer je kan. Als je om 10.00 uur bij winkel X moet zijn voor noodzakelijke kleding en om 14.00 uur bij Winkel Y is dat helemaal niet handig. Dit is vooral geschikt voor stadscentra en het winkelcentrum’’, aldus Van Wendel.
Het online reserveringssysteem van Batavia Stad gaat inmiddels via bataviastadshopping.nl. ,,Dat loopt goed. In de eerste paar uren waren er al vijfhonderd aanmeldingen in totaal. Inmiddels zijn er negentig winkels bij aangesloten’’, weet Van Wendel. Scott Otte, Marketing Director Batavia Stad Fashion Outlet in Lelystad, bevestigt dat: ,,Het loopt gigantisch goed. We hadden wel belangstelling verwacht, maar dit zeker niet.’’