Scott Otte: “Nou ja, verdwenen… We hebben de app op een stil plekje geparkeerd. We willen die graag iets aangepast weer gebruiken”. In de ‘boekingsapp-nieuwe-stijl’ mikt het outletcenter in eerste instantie op extra privileges voor vaste klanten, die bijvoorbeeld exclusief een stylist kunnen reserveren voor een persoonlijk advies of die zich willen verzekeren van een plekje in het restaurant en nog meer van dat soort voordelen.
“De app ontwikkelden we natuurlijk onder de dwang van de pandemie. Maar we zien ‘m nu absoluut ook als een verrijking.”
Blijvertje
Net zoals hij gelooft dat ‘drukke winkels’ niet meer terugkeren. De anderhalvemetermaatregel om de verspreiding van corona tegen te gaan zal misschien weer weggaan. Maar een maximum aantal bezoekers per winkel kan wel eens een blijvertje zijn.
“We merkten dat klanten afstand houden eigenlijk prettig vinden. De winkels zijn dan niet zo vol, ze ervaren meer aandacht van verkopers. Andersom merken winkels dat klanten die wat meer tijd en ruimte krijgen ook veel meer besteden. Het gemiddelde bonbedrag ging met de maatregel omhoog. Dus ja, die regel van een maximumaantal klanten per winkel zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid blijven.”