Crosspoint koppelingen in de praktijk

Hoe werkt dat dan, wanneer u Crosspoint inzet? We geven graag een voorbeeld van een van onze klanten.

Artikelsynchronisatie van ordersysteem naar webshop

Alle artikelen, voorzien van de juiste specificaties, staan in uw ordersysteem. Uw webshop moet dezelfde artikelen en specificaties laten zien. Stel u heeft 500 artikelen en al deze artikelen staan in uw ordersysteem en in uw webshop.

Het aanmaken van een artikel kost als snel twee minuten en het maandelijks updaten van het artikel kost anderhalve minuut. Daarmee kost het eenmalig aanmaken van deze artikelen u al ruim 16 uur maal twee voor beide systemen. Het updaten kost u ook iedere maand twee keer 12,5 uur.

Daarnaast ontstaan er al snel verschillen tussen het ordersysteem en de webshop. Een prijs of specificatie wordt alleen in het ordersysteem aangepast, niet in de webshop. Of er wordt niet afgeboekt, waardoor ook de voorraadstand wijzigt per systeem. In uw webshop geeft u aan dat u nog voorraad heeft, terwijl dit wellicht niet meer zo is. Maar doordat de webshop niet actueel is, blijven de bestellingen binnen komen. Niet alleen moet u de bestelling nabellen, wat al snel tien tot vijftien minuten kost, het zorgt bij zowel u als uw klant voor (onnodige) frustratie.

Met Crosspoint halen we de artikelen en hun specificaties direct uit het ordersysteem op en plaatsen deze vanuit daar door in de webshop. Daarmee maken we het ordersysteem leidend en alleen daar vinden de wijzigingen plaats. De wijzigingen naar de webshop? Daar hoeft u niets aan te doen. Die gaan door met realtime synchronisatie vanzelf, door de eenmalige gebouwde koppeling.

Webshop orders aanmaken in ordersysteem

We blijven bij uw webshop. De bestellingen stromen binnen, zeg zo’n 50 per dag. Een webshoporder komt op de mail binnen en deze orderbevestiging wordt mogelijk uitgeprint. U of uw collega neemt de order in behandeling, plaatst deze in het ordersysteem en na afronding van deze handeling gaat de al dan niet geprinte bevestiging door de shredder.

Een printje, dat kost al snel tien cent per afdruk. Het handmatig intikken van een webshoporder in het ordersysteem duurt gemiddeld twee tot drie minuten. Dan hebben we het per dag over vijf euro en anderhalf tot tweeënhalf uur dat wordt ‘verspild’. Met een Crosspoint-koppeling vervalt het printen en staat de order direct in het juiste systeem. Het enige wat u nog hoeft te doen, is de bestelde artikelen leveren en de factuur sturen.

Heeft u meer of minder aantallen? Ook dan kunnen we u werk uit handen nemen. Deze koppelingen kunnen wij per bedrijf op maat maken. Zo bespaart u tijd en uw collega’s én klanten ontvangen direct de juiste informatie. Een winstsituatie voor iedereen.

Met welke koppeling mogen wij u helpen?

VWC ICT & Telecom